lördag 10 december 2011

Chokladsnitt



Detta är ett mycket kärt recept!! Har dock inte bakat de på länge men de flesta som smakat de har blivit förtjusta i de!! De är super lätta att baka och blir så där sega och goa. Dessa var mina favoriter under ett långt tag och jag lovar er lyckas ni lika bra som jag med de, då blir ni inte besvikna;-)

Ingredienser:
200g margarin
3dl strösocker
2tsk vaniljsocker
3msk kakao
5dl vetemjöl
1tsk bakpulver
1.5dl sirap
1msk vatten

Såhär gör du:
1. sätt ugnen på 200g och förbered två plåtar med bakplåtspapper på.
2. blanda margarin, socker och vaniljsocker ordentligt
3. blanda alla torra ingredienser för sig och tillsätt sedan de i smör smeten.
4. tillsätt sirap och vatten och rör eller vispa ett tag.
5. dela upp smeten i fyra jämn stora delar och rullar de långa.
6. lägg rullarna på bakplåtspappert, två på varje och tryck till, så de blir LITE platta.
7. strö på pärlsocker och in i ugnen i 9-10 min.
8. låt svalna och skär sedan i snittar!! 

Hoppas nu de går hem lika bra hos dig som det gjort hos mig och skicka gärna en liten kommentar om resultatet<3 Kram Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar